Wikia

Corvus is de opgezette raaf van Victor die regelmatig voorkomt in de Nederlandse-Vlaamse jeugdserie Het Huis Anubis (2006-2009).

Hij staat op Victors kantoor en Victor praat meestal tegen hem. De naam Corvus komt uit het Latijn. Letterlijk betekent het 'raaf'.

VerschijningenEdit

Seizoen 1Edit

Aan het begin van seizoen 1 verstopt Victor de raaf onder de bank. Victor geeft hierop de schuld van de 'verdwijning' van de raaf aan de jongeren. Als de raaf niet binnen 16 uur wordt gevonden, volgen er nieuwe strenge regels. Gelukkig komt Fabian de raaf op het spoor doordat Mara allergich is voor veren, wat blijkt als ze op de bank zit. Aan het eind van het eerste seizoen wordt duidelijk dat De Graal in Corvus zit. De opgezette raaf explodeert vlak voordat de beker verschijnt. Victor is dol als een stier nadat Corvus explodeert, maar ook omdat hij De Graal niet heeft weten te bemachtigen maar Nienke wel.

Seizoen 2Edit

Aan het begin van het tweede seizoen houdt Victor zich bezig met zijn troetel terug aan elkaar te plakken. Hierdoor is hij niet echt bezig met De Graal.

Seizoen 3Edit

Victor Senior neemt Crovus mee in de spiegel en chanteert zijn zoon, hiermee. Zijn zoon moet doen wat zijn vader hem opdraagt, anders ziet Junior zijn gevederde vriend nooit meer terug.

Seizoen 4Edit

Galerij Edit