Wikia

Vrienden !!
―Matthijs tegen Nienke

Matthijs Van Den Berg hij is de zoon van Jacob Van Den Berg en speelt een ondersteunende rol in de Nederlands-Vlaamse jeugdserie Het Huis Anubis (2006-2009). Hij wordt vertolkt door David-Jan Bronsgeest.

AchtergrondEdit

UiterlijkEdit

Hij heeft bruin haar en zwarte ogen.

PersoonlijkheidEdit

Matthijs is een vriendelijk en rustig persoon.

VerschijningenEdit

Seizoen 3Edit

Matthijs leert Nienke kennen, vanwege het feit dat hij de kamergenoot is, van de comateuze Fabian. Om Nienke te steunen, verschijnt hij op Fabians 'begrafenis' (Fabian leeft nog, hij wordt ontvoerd). De volgende dag verschijnt hij op school om Nienke mee te nemen naar de kinderboerderij. Hij vraagt of Appie en Amber mee willen, maar gaat uiteindelijk enkel met Nienke, zodat ze haar gedachten wat kan verzetten.

Kort erna laat Matthijs lange tijd niks van zich horen, op een briefje in Nienkes kluisje na.

Na een lange tijd verschijnt Matthijs terug, hij komt op het internaat wonen. Trudie is woest als blijkt, dat Victor haar niks gezegd heeft. Ze laat hem wel binnen. Hij legt de andere bewoners en Trudie uit, dat zijn vader (Jakob) een tijdje op reis is en dat hij daarom in het huis (tijdelijk) komt wonen. Nienke is niet zo blij dat Matthijs op het internaat komt wonen. Matthijs bied Nienke zijn excuses aan. Hij valt meteen goed in de groep, vooral door zijn hulp aan Trudie en omdat hij paella voor de andere bewoners maakt. Hij is wel verbaast hoe Victor Senior hem behandeld. De man is niet bepaald vriendelijk tegen hem en komt zonder kloppen Matthijs zijn kamer (de zolder) binnen om de spiegel weg te halen.

Matthijs helpt de jongeren en Trudie waar mogelijk. Zo helpt bij de verhuis van de veilingspullen, en laat weten dat hij voor Noa zal zorgen, terwijl Trudie met Ibrahim naar de veiling gaat. Later blijkt Matthijs toch iets in zijn schild te voeren, want Amber ziet hem praten met Jakob Van Den Berg (zijn vader) in de villa.

Seizoen 4Edit

Matthijs betrapt Nienke in de kelder van de villa, waarna hij Nienke onmiddelijk weer wegstuurt met de belofte dat hij zal bellen met info over Noa en Fabian (die nog leeft, hij werd ontvoerd door Jakob). Hij belt uiteindelijk om persoonlijk met Nienke te kunnen afspreken, in het park. Matthijs legt Nienke uit dat zijn moeder werd versteend, door Anchesenamon heel lang geleden in Egypte. Zijn moeder zal alleen weer tot leven komen als de bloedlijn, van Amneris is beëindigd. Nienke is geschokt en al helemaal als Matthijs uitlegt dat Fabian per ongeluk is vergiftigd, omdat hij voor Noa sprong om haar te beschermen.

Intussen maakt Jakob hem duidelijk, dat hij nu snel zijn moeder zal terug zien.

Nadat al het cobra gif uit Fabians bloedbaan is, kan hij weer normaal rondlopen. Fabian legt uit aan Matthijs dat hij wil terugkeren naar het internaat, in de hoop een manier te vinden om zowel Matthijs zijn moeder als Noa te redden. Matthijs is hier op tegen, waarop Fabian hem belooft dat hij zal terugkomen naar de villa. Matthis gaat akkoort waarna hij hem laat gaan. Toch blijft Matthijs bang dat Fabian niet zal terugkomen, maar hij komt terug samen met Nienke. Fabian en Nienke gaan op onderzoek uit in de kelder. Helaas worden ze gesnapt door Jakob, met hem erbij. Zijn vader is teleurgesteld in Matthijs, waarop hij beloofd Jakob niet meer teleur te stellen.