Wikia

Je zit er tot je nek toe in!
―Zeno tegen Jeroen

Zeno Terpstra speelt een ondersteunde rol, in de Nederlandse-Vlaamse jeugdserie Het Huis Anubis (2006-2009). Hij word vertolkt door Hero Muller.

AchtergrondEdit

UiterlijkEdit

Zeno heeft grijs haar en blauwe ogen.

PersoonlijkheidEdit

Zeno is in eerste instantie erg gemeen, maar later wordt hij vriendelijker en bulpzamer.

VerschijningenEdit

Seizoen 1Edit

Hij heeft recht op de schat, vindt Zeno. Jeroen luistert De Club Van De Oude Wilg af en komt zo te weten dat er een schat in het huis ligt en dat een zekere Zeno Terpstra hem ook wil. Jeroen zoekt contact met hem op en in ruil voor de schat wil hij €100.000 van Zeno krijgen. Ze hebben een deal. Hij vraagt een voorschot van €10.000. Dat krijgt en hij doet zijn geld op aan een nieuwe jas, dvd's, en binnen enkele dagen heeft hij nog maar €1000 over. Jeroen faalt omdat De Club Van De Oude Wilg hem voor is met het vinden van de schat (De Graal) en hierdoor heeft Jeroen diepe schulden bij Zeno.

Seizoen 2Edit

In seizoen 2 moet Jeroen van hem de schat ( De Graal) stelen. Dit lukt, maar Zeno wordt vergiftigd door Raven. Hierdoor raakt hij in een coma en komt de rest van het tweede seizoen niet terug.

Seizoen 3Edit

Zeno keert terug in dit seizoen, samen met Rufus. Hij is stervende en heeft De Traan nodig om zichzelf beter te maken. Rufus stelt hem gerust en zegt dat het goed komt en dat Patricia bijna in zijn handen is. Zeno legt Rufus uit dat het een zaak is van leven en dood en dat Rufus haast moet maken met het vinden van De Traan. Zeno is lastig als duidelijk wordt dat ze niet als enige op zoek zijn naar De Traan Van Isis. Als Zeno meegaat samen met Rufus om het minihuisje van Patricia te krijgen, schrikt Patricia enorm van hem.

Doordat Zeno de krant leest, komt hij erachter wie de 'uitverkorene' is. Noa vanwege haar Egyptisch voorkomen. Ze is namelijk te zien op de foto van de dropwedstrijd van Mick en Joyce. Hij geeft Rufus vervolgens de opdracht Noa te ontvoeren, en haar de giftige steen van Nephthys aan te laten raken.

Zeno giet het artefact leeg in het minihuisje dat Rufus heeft meegenomen uit De Geheime Gang. Er verschijnt een minikistje uit het huisje. Zeno schrikt als de traan er niet in blijkt te zitten. Hij is over zijn toeren wanneer Patricia vertelt over het gouden cobra-symbool dat in de hal op de grond lag toen ze Fabian en Noa bewusteloos vonden. Zeno benadrukt des te meer dat hij de Traan nodig heeft. Rufus belooft dat hij snel meer aanwijzingen zal krijgen.

Als Zeno te horen krijgt dat ze niet al enige op zoek zijn naar de traan, dringt Zeno erop aan dat Rufus Patricia als spion blijft behouden.

De gouden cobra houdt Zeno bezig. Hij legt uit aan Rufus dat het genootschap van Anchesenamon de bloedlijn van Amneris wilt beëindigen.

Seizoen 4Edit

Zeno zorgt ervoor dat Jeroen een pakket van hem krijgt, die hij laat bezorgen door Rufus. In het pakket zit een videoboodschap, waar hij waarschuwt voor Het Genootschap Van Achensenamon en het dagboek van Jakob Van Den Berg.

GalerijEdit